Moe, maar voldaan. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ExchangeAlmereCollege2016 - WaarBenJij.nu Moe, maar voldaan. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ExchangeAlmereCollege2016 - WaarBenJij.nu

Moe, maar voldaan.

Door: Willemijn en Ruth

13 November 2016 | Verenigde Staten, New York

Om 4 uur ' s nachts wakker gemaakt door de veel te harde wekker.
En daarna ook nog een vliegreis van 8 uur. Voor sommigen van ons was het nog spannend of het eten wat in onze koffers zat door de douane kwam. Eenmaal aangekomen op het vliegveld gingen we met een minivan richting ons hotel in New York City. Even bijkomen en daarna met z'n allen de stad in. We hebben het Empire State Building gezien, zijn naar de New York Library, het station en de Trump Tower geweest. De hele straat stond vol met demonstranten. Midden in een Anti-Trump demonstratie, mensen met borden die ' Not my president' schreeuwden.
Hierna vervolgden we onze wandeling richting the Apple Store (die was helemaal van glas), Plaza hotel (waar Home Alone 2 voor een deel is opgenomen) en Central Park. Als allerlaatste gingen we naar Times Square. Het was daar mega druk en ook hier kwamen we weer in een demonstratie terecht. We gingen wat eten en liepen daarna weer naar ons hotel.
Het was een leuke maar wel vermoeiende eerste dag.